std::default_random_engine – opis podstawowy

Do tej pory w wielu publikacjach spotykamy się z opisem generatora liczb pseudolosowych w wersji dla języka C, czyli korzystamy z generatora "ziarna" srand (),a następnie generatora  rand(). Natomiast od wersji C++11 powinno się korzystać z dobrodziejstwa biblioteki random. W tym artykule opiszę mechanizm: std::default_random_engine  Samo korzystanie z nowej metody generowania liczb… Czytaj dalej »

Projekt: tworzymy własną grę w (6)-2: Spacerem po grze

Pierwsza część projektu      Poprzednia część projektu Dokończenie pierwszej części artykułu. Dzisiaj opiszę wreszcie obiecywany ruch gracza, oraz gra uzyska status alfa1, co znaczy, że będzie grywalna z wykorzystaniem podstawowych funkcji. Dzisiejszym zadaniem jest: Poruszanie w grze. W tym odcinku zostanie dodany ruch postaci pomiędzy obszarami wraz z pełną informacją… Czytaj dalej »

Visualki – ReShaper, pierwsze wrażenie.

Jeśli ktoś zapyta mnie, jaki addon do Visual Studio uważam za niezbędny, to wskażę go bez chwili zawahania się. Tak więc dzisiaj chcę napisać kilka słów o dodatku, o którym bardzo chcę za jakiś czas (gdy go znacznie lepiej poznam)  napisać dłuższy artykuł. Oto: ReShaper C++ for Visual Studio. Narzędzie… Czytaj dalej »