std::default_random_engine – opis podstawowy

Do tej pory w wielu publikacjach spotykamy się z opisem generatora liczb pseudolosowych w wersji dla języka C, czyli korzystamy z generatora "ziarna" srand (),a następnie generatora  rand(). Natomiast od wersji C++11 powinno się korzystać z dobrodziejstwa biblioteki random. W tym artykule opiszę mechanizm: std::default_random_engine  Samo korzystanie z nowej metody generowania liczb… Czytaj dalej »

Devhobby.eu na Devstyle.pl

Programowanie - pasja utracona. Eh, te blogi... Ukazał się mały felietonik mojego autorstwa na serwisie Macieja Aniserowicza. Nie wspominałbym o tym, gdyby nie to, że właśnie dostałem maila od kogoś, kto ma bardzo podobne doświadczenia w życiu i także zderzał się z pytaniem: czy mając 30 lat i więcej jest sens… Czytaj dalej »

Projekt: tworzymy własną grę w (6)-2: Spacerem po grze

Pierwsza część projektu      Poprzednia część projektu Dokończenie pierwszej części artykułu. Dzisiaj opiszę wreszcie obiecywany ruch gracza, oraz gra uzyska status alfa1, co znaczy, że będzie grywalna z wykorzystaniem podstawowych funkcji. Dzisiejszym zadaniem jest: Poruszanie w grze. W tym odcinku zostanie dodany ruch postaci pomiędzy obszarami wraz z pełną informacją… Czytaj dalej »